Monday, August 11, 2008

X.torie 121204_09;30 [duchies only]

121204_09:30
het was een ochtend vroeg ontwaakt
alweer drie uurtjes waarin
ik mezelf afvroeg wat te doen verder
drink wat koffie rook een cigaret
jaja roken is dodelijk&duur
maar zo is het leven ook

niet dat er geen dingen waren te doen
genoeg teveel
aleen voelde ik er geen echte reden voor
zinvol recht of zoiets
he het is zondag
zo misschien gewoon een joint roken en trachten te slapen

ha zal waarschijnlijk er overactief van worden
rusteloos
wil kan teveel
daardoor komt er gewoon soms niets van
besluitloosheid
nee
gewoon iets met oprecht diep bezieling doen

ja liefde
er aan overgeven
phoe vaak is dat wel complex
niet zo eenvoudig als gewoon geven
nemen
nee
op één of andere manier
gooide het altijd weer je gevoels leven overhoop

het is koud en stilleeg nu op straat
net als binnen in mij


121204_09:41
misschien ben ik gewoon te aardig
om echt een goed schrijver te worden
heet feit daargelaten
dat mijn schrijfvaardigheid
kennis gramaktiaal ook al niet al te groot is

want wil oprecht zijn
nee je moet
maar ben echt wel hard
hoe over mensen gedacht kan worden
eerlijk
het is maar hoe je het bekijkt
uiteindelijk
wordt alles beoordeldt
vanuit mijn eigen ik
en hoe onbezoedeldt is die
vrij van eigen angsten
frustraties
verlangens

wie ben ik om te oordelen
welk recht
maar ergens diep van binnen wil ik het
ooit eens
in een ver land
op een goedkoop
hotelkamertje
komt het er wel van
nu even niet

hou toch teveel van de mensen
om me heen
of ben ik misschien gewoon bang



121204_19:48
wil de waarheid vertellen
according to me

hoe doe je dat
schijt aan ieder hebben
eenzaam op je bergtop staan en dan hard roepen
en als je het goed doet
komt er ooit wel eens een echo terug

maar wat is het doel daarvan
ooit zei een vriend
dat hij mij wel geschikt vond
om zijn standup comiedian show
te presenteren
waarmee hij groots in gedachte liep
omdat jij geen ego heb
zei hij

mmm…
wist niet zeker of dat nou echt iets was wat ik wilde horen
een groots ego is dat niet één van de dingen
die je moest bezitten
wilden je ooit eens een groots persoon worden
in de vergankelijke geschiedenis van dit bestaan

ha moet toegeven dat het toch een streven van mij was
hoewel ik nu besef
het meer is om je onzekerheid
over het nut van dit leven te ontkomen
dromen nog genoeg
maar die zijn heel simpel
toch blijken de simpele dingen vaak gewoonweg het moeilijkst


191204_18:45
weer van die dagen voorbij gegaan
nutloosheid of dingen voor wat gedaan
fck wilde er soms wel een eind aan maken
weetje wel

gewoon
duisternis
niet meer om te doen
nou uh laten we dat hopen
misschien gaat het leven gewoon door
anders
toch weer ook hetzelfde

stoned worden lukt ook slechter dan normaal
meer een verontrustend gevoel
dat het denken overheerst
voorkomt dat lichaam en geest
teveel afdwalen
van wat ooit kan worden is geweest

humm dat rijmelijkritme gedoe
blijkt nu even door te komen
hhah zal wel sinterklas tyd zijn voorbij gestreken

ja zoals al aangegeven niets komt er uit
onzinlijkheid van de dagen

No comments: